آدرس
کاشان- شهرک صنعتی امیرکبیر ۱- خیابان لاله ۳
شماره تماس
۰۳۱۵۵۵۰۳۸۱۸-۲۰
ساعات کاری
8 صبح الی 16 بعدازظهر

چگونه در ساخت و ساز موفق شویم؟

۳ مرداد ۱۴۰۱ 39 Views No Comments

چگونه در ساخت و ساز موفق شویم؟ 

ساخت و ساز همیشه حوزه‌ای محبوب و پُر سود بوده است، چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا! به ویژه در 30 سال اخیر با توسعه بی‌رویه شهرهای کشور، بسیاری افراد پا به عرصه ساخت و ساز گذاشته‌اند.

بسیار می‌شنویم که که فلان بساز بفروش تو منطقه‌ای نام و آوازه‌ای برای خودش رقم زده است یا فلان دکتر یا وکیل وارد بساز بفروشی شده است. یا اصلاً چند جوان سرمایه‌هایشان را روی هم جمع کردند تا در حومه شهر کار ساخت و ساز را شروع کنند تا بلکه بتوانند درآمد خوبی کسب کنند.

همه اینها نشان دهنده نفوذ قوی صنعت ساخت و ساز یا همان بساز بفروشی در میان مردم است. اما هر فردی که به تازگی قصد ورود به این حوزه جذاب را دارد، می‌پرسد: «چگونه ساخت و ساز را شروع کنم؟» برای پاسخ به این سؤال با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

 

خرید زمین

اولین کار باید برای شروع ساخت و ساز انجام داد، خرید زمین است. ابتدا باید شرایط زمین را ارزیابی کرده و سند ملک را با تمامی موارد موجود مطابقت دهید. تطابق دادن سند با موارمد موجود به معنای بررسی مشکل دار نبودن زمین است. این مهم را می‌توان از طریق استعلام از شهرداری منطقه مورد احداث جویا شد. انجام این کار به این دلیل مهم است که شاید سند در گرو بانک بوده یا از سوی شهرداری مورد جریمه واقع شده است.

در انتخاب زمین اگر برخی از نکات را توجه کنید، می‌توانید به فروش بهتر واحدهای خود خوشبین باشید. مثلاً برای ساخت و ساز مسکونی، زمین هایی که در میانه کوچک و به صورت جنوبی قرار دارند، در موقعیت خوبی برای ساخت قرار دارند. برای ساخت و ساز تجاری، زمین‌هایی که در بر خیابان اصلی قرار دارند، بهترین موقعیت برای احداث بنا هستند. موارد دیگر مانند فرهنگ عمومی منطقه، قیمت زمین، قیمت مسکن، موقعیت و شکل هندسی زمین در فروش بهتر تأثیرگذار هستند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x