آدرس
کاشان- شهرک صنعتی امیرکبیر ۱- خیابان لاله ۳
شماره تماس
۰۳۱۵۵۵۰۳۸۱۸-۲۰
ساعات کاری
8 صبح الی 16 بعدازظهر

طراحی و ساخت نمای ساختمان

۳ مرداد ۱۴۰۱ 29 Views No Comments

طراحی و ساخت نمای ساختمان

از یک معمار انتظار می‏رود که داده ‏ها و اطلاعات بدست آمده از مشاوران مختلف را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کند و بدین ترتیب است که به عنوان مثال محل حفره‏ های تجهیزات الکتریکی باید با سیستم عایق رطوبت هماهنگ باشد، دریچه‏ های مکانیکی هوا باید دور از منابع آلاینده تعبیه شوند، و غیره.

به طور معمول در ابتدای مسیر چندین گزینه تکنولوژیکی و مهندسی پیش روست. اگر اطلاعات مربوط به پوسته ساختمان می‏توانست از همان ابتدای آغاز فرایند طراحی در اختیار مهندسان قرار بگیرد شاید آن‏ها این توانایی را داشتند که تنها گزینه ‏هایی را انتخاب کنند که بتواند به بهترین شکل ممکن با سایر عملکردها و کارکردهای نمای مورد نظر همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال، در چنین حالتی، یک مهندس سازه می‏توانست یک اتصال پیچ و مهره را درست در جایی پیشنهاد دهد که امکان ساخت و اجرای یک لایه پیوسته ضد آب نیز وجود داشته باشد، یا درزهای حرارتی را درست در نقاط اتصال تعبیه کند، و یا یک مفصل نرم (soft joint) را در سازه بتنی به گونه ‏ای طراحی نماید که بتوان یک پوسته ضد آب پایین تر از سطح زمین را در آن جا داد، و یا با کمی جابجایی اجزای سازه‏ای و ایجاد حفره در سقف ساختمان شرایطی را به وجود آورد که در اجرا و نصب فنی اجزای سقف کمترین فاصله لازم وجود داشته باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x